22 września 2019

Mabon dekoracje DIY



Sabat Mabon przypomina nam, że w każdym z nas istnieją dwa pierwiastki - męski i żeński, dwa elementy, jak dobro i zło, lato i zima, światłość i mrok, Słońce i Księżyc. To od teraz rośliny zmieniają barwy na kolorowe, a potem powoli umierają. Życie zatacza koło, to, co umarło wkrótce ożyje, aby na powrót umrzeć.



Mabon to czas na zastanowienie się nad swoimi sukcesami, ale też porażkami. Zastanów się nad tym, co Ci nie wyszło w tym roku, a także podziękuj za te dobre rzeczy, czerp z nich siły. 
Otaczaj się pięknem przyrody, medytuj, ozdób pokój lub inne miejsce, jakie tylko chcesz. Poniżej przedstawiam dekoracje, które sama stworzyłam oraz jak krok po kroku można je stworzyć.  Inspirowałam się różnymi grafikami w Internecie.




Świecznik z patyków

Ja stworzyłam świecznik, ale równie dobrze możesz to samo zrobić z przybornikiem na długopisy, pudełkiem, itp. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. :)

Potrzebne materiały:

  • suche patyki
  • gorący klej (wkłady i pistolet)
  • coś do przecinania patyków 
  • świecznik (lub coś innego, co będziesz ozdabiać)


Krok 1
Wyjdź na podwórko, do lasu, parku i rozejrzyj się po ziemi, poszukaj patyków, które będą się nadawać do dekoracji. Nie obcinaj z drzew! Ja zebrałam około dziesięciu suchych, średniej długości.

Krok 2
Przetnij na części patyki, na długość trochę większe niż np. u mnie świecznik.

Krok 3
Rozgrzanym klejem na gorąco zacznij przyklejać patyki do świecznika. Ja klej kładę bezpośrednio na patyk, a dopiero potem przyklejam go do szkła, dociskając. Rób tak aż nie otoczysz całego świecznika.

I gotowe :)


Pentagram z gałęzi i sznurka

Na samym początku chcę tylko zaznaczyć, że pentagram nie jest zły ;)

Potrzebne materiały

  • patyki, które nie są suche, sprawdź, czy są elastyczne i przy wyginaniu w okrąg nie łamią się, im więcej, tym gęstsze koło
  • brązowy sznurek (może być też tasiemka, inny kolor, itp.)
  • jeśli chcesz jakoś ozdobić, śmiało, znów, ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia, ja wolałam taki minimalistyczny, zwykły
Krok 1
Ja na początek trochę wyginam patyki, aby już nadać im trochę większej elastyczności i kształtu, ale nie jest to konieczne. 

Krok 2
Weź jeden patyk, dłuższy i uformuj z niego okrąg. Kolejne owijaj wokół niego, ja nie potrafię pleść wianków, może osoby, które mają taką umiejętność będą miały łatwiej. Owijaj dopóki nie osiągniesz zadowalającego efektu. W miejscach, gdzie odstawały jakoś patyki i nie mogłam za nic ich uformować, jak chciałam lub uciekały - użyłam brązowego sznurka i je związałam, tego samego sznurka, którego użyjemy później do stworzenia gwiazdy.

Krok 3
Zacznij od dolnego lewego rogu. Zawiąż na nim sznurek i następnie formuj gwiazdę. Ja zrobiłam tak, że lewy dolny róg zawiązałam, następnie pociągnęłam sznurek na środek u góry, zawinęłam raz i później pociągnęłam na prawy dolny róg, owinęłam i tak dalej. Nawijaj sznurek dopóki nie osiągniesz zadowalającego Cię efektu.




Krok 4
Na koniec zawiąż sznurek tam, gdzie skończyłeś obwiązywać, aby się nie rozleciał. Możesz też zrobić zawieszkę. Gotowe


Gałąź z fazami księżyca


Potrzebne materiały:
  • jedna grubsza gałąź
  • żyłka
  • gwóźdź 
  • młotek
  • sznurek lub coś innego do zawieszenia faz (u mnie jest to brązowy sznurek)
  • dziurkacz (ale nie jest konieczny, napiszę o tym później)
  • papier akwarelowy lub inny, grubszy 
  • czarna farba (lub mazak)
  • ołówek
  • opcjonalnie taśma klejąca


Krok 1
Najpierw na kartkach z bloku do akwareli rysuję okręgi. Ja pomogłam sobie świecznikiem do zrobienia kształtu. Następnie rysuję poszczególne fazy, a potem je wycinam.





Krok 2
Czarną farbą (lub mazakiem) zamalowuje odpowiednie miejsca. Czekam aż wyschną, jeśli papier pofaluje możesz go przygnieść czymś ciężkim. U mnie trochę podziałało. Następnie robię dziurki, przez które potem przewieszę sznurek. Możesz tego nie robić i np. Przykleić sznurek do tyłu wyciętych faz. 


Krok 3
Na gałąź zawiązuje sznurki z fazami, w odpowiedniej kolejności i wysokości. Mała podpowiedź, jeśli wysokość Ci nie odpowiada, obwiąż gałąź sznurkiem, w ten sposób skrócisz go. :) Możesz to trochę zmodyfikować, według upodobania. Jeśli nie masz gwoździa w ścianie, na który zawiesisz ozdobę, zrób go :) 
Na dwóch końcach gałązki zawiązuję żyłkę (możesz posłużyć się czymś innym, ja nie chciałam, by było ją widać), a potem zawieszam na gwóźdź, starając się to zrobić w miarę prosto i po środku. Gotowe :)

I to wszystko, co zrobiłam, dajcie znać, co o tym myślicie. Książka na zdjęciu to "Sekretnik współczesnej czarownicy". Zapraszam również na mojego instagrama, gdzie na bieżąco publikuje posty, a także dużo się udzielam na InstaStory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz